Ommöblering o barnlån

Eftersom det inte blev nåt me o åka te syrran i helgen eftersom hon e vrölförkyld så bestämde jag mig för igår att idag ska jag se till o flytta runt alla tösernas grejer! Så nu (efter MÅNGA timmars slit) å hara Tindra vårat stora sovrum och Emilia har fått Tindras rum. Så äntligen har alla var sitt rumt så Emilia behöver inte längre sova nere hos oss. Vore väl på tiden kanske efter att hon nu faktiskt har fyllt två år i augusti. Tog sin lilla stund. Men nu är det gjort! Tänker inte nämna alla svordomar som flög runt i huvudet när jag skulle baxa in Tindras sängstomme in i det nya. För det höll jag på med i säkert en halvtimme...... Men enveten som man é så! ;)
Svågern kom o lämna min systerdotter Miranda här som ska sova med natten tills imorn.

Nu har jag iaf hämtat Tindra (som sovit hos en kompis under natten) och handlat lite i Svenljunga. Så nu är maten så gott som klar. Kycklinggryta beställd, så det fick det bli. Tror det blev bra :) Lite curry i så.

Önskar ni läsande en underbr fortsatt lördagkväll.

ζ

Miss Betty B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0